loading...

Wahai Lelaki Inilah Sebab Mengapa Korang Dilarang Membuang Sperma Merata-rata. Sebab No 5 Itu Memang Tak Terpikir Benda Mcm Itu Boleh Berlaku. Mohon Sebarkan



iklan responsive


Teknologi perubatan selalu menarik perhatian ramai dan beberapa kajian mendapati ada beberapa fakta-fakta aneh pada air mani.

Memuat artikel HealthMad, berikut fakta-fakta aneh mengenai air mani.

Air mani dapat menyebabkan alergi

Walaupun jarang berlaku, tetapi ada wanita yang alergi terhadap air mani. Secara perubatan, ini disebut hipersensitiviti plasma mani manusia (seminal plasma hypersensitivity). Gejala yang ditimbulkan bergantung pada keadaan tubuh dan jumlah air mani yang masuk ke tubuh. Gejala seperti gatal, kemerahan, lepuh, malah kadang-kadang menyebabkan kesukaran bernafas.

Air mani dipercayai menjadi sumber tenaga yang berpotensi

Dari perspektif sosial budaya, air mani dikaitkan dengan sumber tenaga yang berpotensi dalam perubatan cina dan teori Chi Kung. Menurut teori Chi Kung, tenaga dari tubuh dialihkan dan dipindahkan ke organ seksual selama ghairah seksual. Teori ini menunjukkan setelah mengeluarkan air mani, tenaga tertentu dari tubuh manusia juga sedang dikeluarkan. Ini menjelaskan kenapa orang rasa lemah selepas melepaskannya.

Mujarab dari penggunaan air mani

Dari wilayah Strickland-Bosavi, Papua New Guinea, suku Etoro berpendapat bahawa air mani memberikan kematangan seksual di antara kaum muda suku tersebut. Pada amalan masa lalu, kaum muda dari suku tersebut harus minum air mani ketua suku untuk mencapai kematangan seksual.

Rasa air mani bergantung kepada dari makanan yang dimakan lelaki

Rasa air mani berbeza-beza bergantung kepada makanan yang dimakan, kebersihan dan faktor luaran lain. Menurut Bodansky dalam bukunya yang berjudul To Bed or Not to Bed (2005), beberapa wanita menyukai rasa air mani tapi yang lain tidak demikian. Sebagai contoh, kafein dan daging merah membuat rasa air mani masam atau pahit.

Air mani sebagai ubat anti depresi wanita

Hal ini tidak terlalu mengejutkan, kerana air mani mengandungi beberapa hormon yang mengubah suasana hati, seperti testosteron, estrogen, hormon perangsang folikel, hormon luteinizing, prolaktin dan beberapa prostaglandin yang berbeza. Hormon ini dikesan dalam darah wanita sejam setelah terkena air mani.

Air mani adalah nutrisi

Hasil kajian Johnson dan Everitt dalam bukunya Essential Reproduction (2000) mendedahkan bahawa air mani mengandungi kandungan nutrisi yang tinggi. Dalam ejakulasi khas (kira-kira satu sudu teh), air mani sudah mengandung 150 mg protein, 11 mg karbohidrat, 6 mg lemak, 3 mg kolesterol, 7 persen US AKG kalium, tembaga dan seng.

Air mani tidak akan pernah habis

Hal ini sangat wajar, kerana menurut para ahli lelaki hanya memerlukan masa sekurang-kurangnya 15 minit untuk menambah jumlah air mani selepas ejakulasi.

Sumber: sehinggit

ikalan saiz 250





JOM DERMA IKHLAS KE :


loading...

0 Response to "Wahai Lelaki Inilah Sebab Mengapa Korang Dilarang Membuang Sperma Merata-rata. Sebab No 5 Itu Memang Tak Terpikir Benda Mcm Itu Boleh Berlaku. Mohon Sebarkan"

Post a Comment

loading...
'));